Блог посвећен професији васпитача, васпитно обаразовном раду, утицају медија на децу и интеграцији ИКТ у раду васпитача

Родитељи, пажња!

Текст Родитељи, пажња! аутора др Ранка Рајовића, са блога ,,Зелена учионица'' (један од блогова које пратим) указује на повезаност поремећаја учења у другом и трећем разреду основне школе са недостатком одређених, углавном физичких и перцептивних  активности које доприносе развоју синапси у најранијем детињству. То се повезује са повећаним гледањем телевизије и коришћењем компјутера за играње игрица.


Родитељи, али и сви они који се баве децом до поласка у школу, морали би да уваже бројне чињенице које данас постоје захваљујући истраживањима о утицају медија и информационе технологије на децу.
Чињенице говоре о могућим негативним и позитивним утицајима на различите области дечјег развоја. Од чега то зависи? Упроштено речено, од узраста детета, времена проведеног испред телевизора и рачунара, баланса других активности, садржаја који дете ,,конзумира'' и контекста којем је изложено док медији делују на њега.

Најкраћи могући савет за родитеље везан за коришћење телевизије и компјутера од стране детета је:
  • забрана - не
  • контрола и баланс са другим активностима - да
  • пружање могућности, позитивних избора и добрих модела - обавезно 
Неке од важних чињеница су следеће:

Овај слајд је један од слајдова првог дела презентације књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' која је презентована децембра 2008. године на стручном скупу ,,Васпитачи васпитачима'' у организацији Савеза васпитача Србије.

Преузимање:
Део презентације ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу''  - стручни скуп ,,Васпитачи васпитачима'', децембар 2008. године.pdf



За оне које више интересује ова тема, делове из књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' поделила сам са вама на блогу  ,,Дете и рачунар''.