Пратила сам скуп као и сваки нормалан дигитални придошлица - записивала оно што сам сматрала важним и идеје и мисли које су ми тада пролазиле кроз главу. Још увек памтим ово искуство, а и белешке су још увек ту. Оне и данас имају своју вредност. Пошто верујем да и другима могу бити од значаја, делим их:
-ухватити корак са дечјом радозналошћу
-важан је и значајан заједнички рад васпитача (учитеља) и детета (ученика)
-у свету расте употреба таблета..
-вршњачко учење (подстиче се употребом нових технологија)
-деца воле да деле своје ствари са другом децом (предности)
-креативна употреба ИКТ (много важно, нарочито за предшколсво)
-потребне су јасне смернице и свеобухватна системска поршка за практичаре - размена, подршка за оне практичаре који су носиоци промена (не заборавите на нас у предсколству).
-технологија мења свет ван наставе али још увек нема научних доказа да примена ИКТ доприноси квалитету образовања
-учење у вртићу-школи треба да је повезано са животом детета у породици (важно нарочито за вртић)
-Како знати шта неко ради са технологијама? (Мисли се на учитеља, наставника и васпитача)
-Време када се користи технологија за игре заменити временом када се технологија користи за образовање. (Мислим на проблем који се код нас дешава првенствено у породици).
-Да ли сам ово могао да урадим боље без технологије? (Или још боље - планирам да урадим ово уз помоћ технологије зато што...имати јасан циљ и шта се жели постићи).
-Прво имајте визију, затим знајте шта ћете урадити са том визијом. На крају размишљајте како вам у томе може помоћи технологија.
-Многи нису свени зашто користе ИКТ (само прате трендове).
-За увођење било какаве иновације потребна је промена парадигме.
-Не постоји јасан стратешки приступ и снажна огранизована подршка. Визија, стратешки циљеви, дефинисани процеси, организациона структура...
-Важно је да образовни радници одмах осете предности примене ИКТ. Треба оснажити оне који су већ мотивисани! (Поново, ал мало другачије: не заборате дигиталне урођенике у предшколству!)
-Како меримо резултате исхода? (Ето проблема)
-Безбедност на интернету - важно! (Поставити јасне смернице и за све образовне раднике. (Поново моје размишљање - не заборавите предшколство!)
-Закон о ауторским правима - такође важно.
-Само 5% наставника иде на онлајн семинаре?! (Овај податак ме је изненадио, мислима сам да је број далеко већи).
-Дељење, дељење и дељење са колегама - то је пут напретка. Оснажимо, подржимо оне који деле! Охрабримо једни друге! (Као плод ове идеје направила сам мали видео у оквиру овог чланка).
Не задржавајте информације за себе. Поделите своје знање и искуство са другима. Једино тако ћемо успети да се мењамо брзином која је потребна да идемо у корак са децом!
-Потребна подршка: подршка за све, индивидуализација, безбедност на интернету, укљученост родитеља, сарадња на свим нивоима, усаглашавање...
-Да ли заиста разумемо улогу технологије у образовању? Или се базирамо само на мотивацији? Да ли покушавамо да продубимо и проширимо образовни процес?
-Да ли имамо јасан приступ и стратегије за промене?
-Шта то мотивише? Није новина. То је креативност, истраживање и размена! (Са овим се у потпуности слажем и то је оно што је од значаја за предшколство)
-Да ли имам јасан циљ? Да ли имам изграђене капацитете? Да ли смо јасни у вези са ефектима? Зашто се трудимо? (Компетенције вапитача за употебу дигиталних алата су од изузетног значаја. Изнова и изнова морамо преиспитивати сопствену праксу. То је процес).
-Деци треба прво подстаћи разумевање импликације ИКТ у њиховом животу а онда их укључивати у процесе који ће развијати њихове вештине. (Хм, мени ово звучи мало информатички те ми се не допада, али може да се преведе и на развој дигиталне и медијске културе детета предшколског узраста)
-Не постоји доследан рецепт како изгледа добра употреба технологија у школама.
-Процес ја важнији од тога шта су деца научила. (Учитељи ово сада уче а у предшколсту сви знају : ).
-Пример из праксе: Можемо имати одличне наставнике који користе лош софтвер на добар начин и лоше наставнике који користе добар софтвер на лош начин.
-ухватити корак са дечјом радозналошћу
-важан је и значајан заједнички рад васпитача (учитеља) и детета (ученика)
-у свету расте употреба таблета..
-вршњачко учење (подстиче се употребом нових технологија)
-деца воле да деле своје ствари са другом децом (предности)
-креативна употреба ИКТ (много важно, нарочито за предшколсво)
-потребне су јасне смернице и свеобухватна системска поршка за практичаре - размена, подршка за оне практичаре који су носиоци промена (не заборавите на нас у предсколству).
-технологија мења свет ван наставе али још увек нема научних доказа да примена ИКТ доприноси квалитету образовања
-учење у вртићу-школи треба да је повезано са животом детета у породици (важно нарочито за вртић)
-Како знати шта неко ради са технологијама? (Мисли се на учитеља, наставника и васпитача)
-Време када се користи технологија за игре заменити временом када се технологија користи за образовање. (Мислим на проблем који се код нас дешава првенствено у породици).
-Да ли сам ово могао да урадим боље без технологије? (Или још боље - планирам да урадим ово уз помоћ технологије зато што...имати јасан циљ и шта се жели постићи).
-Прво имајте визију, затим знајте шта ћете урадити са том визијом. На крају размишљајте како вам у томе може помоћи технологија.
-Многи нису свени зашто користе ИКТ (само прате трендове).
-За увођење било какаве иновације потребна је промена парадигме.
-Не постоји јасан стратешки приступ и снажна огранизована подршка. Визија, стратешки циљеви, дефинисани процеси, организациона структура...
-Важно је да образовни радници одмах осете предности примене ИКТ. Треба оснажити оне који су већ мотивисани! (Поново, ал мало другачије: не заборате дигиталне урођенике у предшколству!)
-Како меримо резултате исхода? (Ето проблема)
-Безбедност на интернету - важно! (Поставити јасне смернице и за све образовне раднике. (Поново моје размишљање - не заборавите предшколство!)
-Закон о ауторским правима - такође важно.
-Само 5% наставника иде на онлајн семинаре?! (Овај податак ме је изненадио, мислима сам да је број далеко већи).
-Дељење, дељење и дељење са колегама - то је пут напретка. Оснажимо, подржимо оне који деле! Охрабримо једни друге! (Као плод ове идеје направила сам мали видео у оквиру овог чланка).
Не задржавајте информације за себе. Поделите своје знање и искуство са другима. Једино тако ћемо успети да се мењамо брзином која је потребна да идемо у корак са децом!
-Потребна подршка: подршка за све, индивидуализација, безбедност на интернету, укљученост родитеља, сарадња на свим нивоима, усаглашавање...
-Да ли заиста разумемо улогу технологије у образовању? Или се базирамо само на мотивацији? Да ли покушавамо да продубимо и проширимо образовни процес?
-Да ли имамо јасан приступ и стратегије за промене?
-Шта то мотивише? Није новина. То је креативност, истраживање и размена! (Са овим се у потпуности слажем и то је оно што је од значаја за предшколство)
-Да ли имам јасан циљ? Да ли имам изграђене капацитете? Да ли смо јасни у вези са ефектима? Зашто се трудимо? (Компетенције вапитача за употебу дигиталних алата су од изузетног значаја. Изнова и изнова морамо преиспитивати сопствену праксу. То је процес).
-Деци треба прво подстаћи разумевање импликације ИКТ у њиховом животу а онда их укључивати у процесе који ће развијати њихове вештине. (Хм, мени ово звучи мало информатички те ми се не допада, али може да се преведе и на развој дигиталне и медијске културе детета предшколског узраста)
-Не постоји доследан рецепт како изгледа добра употреба технологија у школама.
-Процес ја важнији од тога шта су деца научила. (Учитељи ово сада уче а у предшколсту сви знају : ).
-Пример из праксе: Можемо имати одличне наставнике који користе лош софтвер на добар начин и лоше наставнике који користе добар софтвер на лош начин.