Текст Родитељи, пажња! аутора др Ранка Рајовића, са блога ,,Зелена учионица'' (један од блогова које пратим) указује на повезаност поремећаја учења у другом и трећем разреду основне школе са недостатком одређених, углавном физичких и перцептивних активности које доприносе развоју синапси у најранијем детињству. То се повезује са повећаним гледањем телевизије и коришћењем компјутера за играње игрица.
Родитељи, али и сви они који се баве децом до поласка у школу, морали би да уваже бројне чињенице које данас постоје захваљујући истраживањима о утицају медија и информационе технологије на децу.
Чињенице говоре о могућим негативним и позитивним утицајима на различите области дечјег развоја. Од чега то зависи? Упроштено речено, од узраста детета, времена проведеног испред телевизора и рачунара, баланса других активности, садржаја који дете ,,конзумира'' и контекста којем је изложено док медији делују на њега.
Најкраћи могући савет за родитеље везан за коришћење телевизије и компјутера од стране детета је:
Овај слајд је један од слајдова првог дела презентације књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' која је презентована децембра 2008. године на стручном скупу ,,Васпитачи васпитачима'' у организацији Савеза васпитача Србије.
Преузимање:
Део презентације ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' - стручни скуп ,,Васпитачи васпитачима'', децембар 2008. године.pdf
За оне које више интересује ова тема, делове из књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' поделила сам са вама на блогу ,,Дете и рачунар''.
Родитељи, али и сви они који се баве децом до поласка у школу, морали би да уваже бројне чињенице које данас постоје захваљујући истраживањима о утицају медија и информационе технологије на децу.
Чињенице говоре о могућим негативним и позитивним утицајима на различите области дечјег развоја. Од чега то зависи? Упроштено речено, од узраста детета, времена проведеног испред телевизора и рачунара, баланса других активности, садржаја који дете ,,конзумира'' и контекста којем је изложено док медији делују на њега.
Најкраћи могући савет за родитеље везан за коришћење телевизије и компјутера од стране детета је:
- забрана - не
- контрола и баланс са другим активностима - да
- пружање могућности, позитивних избора и добрих модела - обавезно
Овај слајд је један од слајдова првог дела презентације књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' која је презентована децембра 2008. године на стручном скупу ,,Васпитачи васпитачима'' у организацији Савеза васпитача Србије.
Преузимање:
Део презентације ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' - стручни скуп ,,Васпитачи васпитачима'', децембар 2008. године.pdf
За оне које више интересује ова тема, делове из књиге ,,Дете и рачунар у породици и дечјем вртићу'' поделила сам са вама на блогу ,,Дете и рачунар''.