Дана 30. маја 2014. године у организацији Националног просветног савета и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, а уз стручну и финансијску подршку Британског савета (British Council) и Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва, у Палати Србија одржан је округли сто на тему унапређивања улоге информационо-комуникационих технологија у образовању. Основни циљ округлог стола био је дефинисање и разумевање заједничких приоритета у имплементацији „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“, које је 2013. године припремио и усвојио Национални просветни савет Републике Србије.
Ученици округлог стола изнели су следеће препоруке:
- Основати саветодавно тело који ће се састојати од стручњака из области образовања и ИТ сектора и које ће имати за циљ праћење, анализирање примене и предлагање мера за унапређивање улоге ИКТ у образовању.
- Развити и усвојити акциони план за имплементацију „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“.
- Идентификовати организацију која ће обезбедити професионалну подршку у одржавању ИКТ опреме и администрирању инфраструктуре информационо-комуникационих система на нивоу свеукупног система образовања у Србији.
- Обезбедити финансирање изградње интернет мреже школа.
- Успоставити Јединствени информациони систем у просвети (ЈИСП) и дефинисати одржив систем обезбеђивања свих потребних података за све нивое образовања на основу којих ће се моћи пратити квалитет образовања.
- Радити на јачању капацитета образовних установа и појединаца у области ИКТ-а, са циљем коришћења различитих европских и међународних извора финансирања који су намењени унапређивању улоге ИКТ-а у образовању.
- Подизање свести о потенцијалним добробитима увођења ИКТ у образовање како за ученике, наставнике и директоре, тако и за квалитет наставе и образовни систем у целини.
- Урадити националне стандарде овладаности ИКТ компетенцијама по узору на стандарде релевантних међународних организација.
- Допунити стандарде компетенција наставника и стандарде компетенција директора индикаторима који мере оствареност ИКТ компетенција.
- Укључити курсеве из области ИКТ-а у програме иницијалног образовања наставника. Поред тога, укључити ову област као обавезну у програме професионалног усавршавања наставника.
- Квоте на државним факултетима дефинисати спрам потреба тржишта рада.
- Укључити дигиталну писменост у циљеве образовања и васпитања и образовне исходе и стандарде образовних постигнућа.
- Постоје примери добре праксе наставника у области примене информационо-комуникационих технологија у образовању, потребно је омогућити њихову размену и промоцију кроз различите канале комуникације.
- Промовисати хибридни модел организације наставе.
Више о овоом округлом столу можете прочитати са сајта Националног просветног савета Републике Србије са којег је преузет овај текст.