Са блога ,,Испеци па реци деци'' може се прочитати овај чланак са занимљивом идејом и корисним материјалима:
,,Одаберите слику, направите довољно копија. Исецају се слике вертикално по линијама. Најбоље је да деца сама исецају, неправилности неће сметати, јер ће се слике уклопити. Приликом исецања редослед трака ће се пореметити. Сложити слагалицу на столу или је залепити у свесци. Слагалице се могу радити и код куће, са млађом децом. Овакве слагалице доприносе развијању моторичких способности, перцепције и олакшавају почетно читање.
Са поменутог блога можете преузети слагалице: Ексер, Ауто, Кључ, Јабука, Ласта, Лептир, Лист, Миш, Око, Оловка, Слон, Шешир, Писмо.
Није тешко направите сличне примере. Овај пост постепено ће бити допуњаван новим примерима: Риба, Кит, Врата, Замак...
Код нас у вртићу то је изгледало овако: прво смо се поделили у групе. Затим је свако добио по једну слагалицу да је исече. Након што су сви са једног стола (из једне групе) исекли своју слагалицу промешали смо све слагалице (3-4) и заменили их са слагалицама које су исекла деца из друге групе. Процес смо понављали неколико пута. Тако је свака група слагала више слагалица.
Затим смо смо се сместили у круг на тепиху. Све слагалице су биле у средини окренуте лицем на горе. Први заадатак: пронађи и спој делове слагалице које си исекао. Други задатак: пронађи и спој делове одређене слагалице. Задатак се одиграва без разговора.
Код нас у вртићу то је изгледало овако: прво смо се поделили у групе. Затим је свако добио по једну слагалицу да је исече. Након што су сви са једног стола (из једне групе) исекли своју слагалицу промешали смо све слагалице (3-4) и заменили их са слагалицама које су исекла деца из друге групе. Процес смо понављали неколико пута. Тако је свака група слагала више слагалица.
Затим смо смо се сместили у круг на тепиху. Све слагалице су биле у средини окренуте лицем на горе. Први заадатак: пронађи и спој делове слагалице које си исекао. Други задатак: пронађи и спој делове одређене слагалице. Задатак се одиграва без разговора.